SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Wednesday, January 5, 2011

Naik 10sen 'JE' lagi

Minyak naik lagi ke? ermmmm macam tu la ye nampaknya. Dia dah bagi kita bonus semua (walaupun saya tak tergolong), mmg untuk kita bayar benda alah ni pun. kalau tak, dia takkan bagi bonus kot. Sesungguhnya memberi lebih baik dari yang menerima. Jadi, selalulah memberi ;p

Mulai malam tadi, harga petrol RON97 naik kepada RM2.40 seliter manakala minyak tanah kepada RM2.50 seliter. Katanya, Kenaikan tersebut tidak akan menjejaskan harga petrol RON95 yang kekal RM1.90 seliter, diesel RM1.80 seliter dan LPG RM1.90 sekilogram. Jadi, kita tgok la ye mcmne dgn RON95 esok lusa.

Sila tgok graf dibawah. Dia punya naik bukan main mencanak lagi...huhu lepas ni sila lah naik secara konsisten setiap bulan supaya senang rakyat nk budget belanja...Sumber daripada MalaysiaKini

Macam saya, saya tak berapa nk terasa sgt kot sbb kerja tak jauh sgt dari rumah. tapi saya kesian jugak dgn org yg terpaksa berbelanja banyak untuk duit minyak ni. hantar anak skolah la, balik kg tetiap minggu la dan mcm2 lagi lah. Kesian tapi saya takleh nk tolong bagi mereka walau 10sen.

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top