SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Wednesday, January 19, 2011

Kononnya nak diet tapi....

Serius skg ni mmg rasa badan naik sket (nk jugak letak SKET tuh sbb naik 1 kg dan maintan mcm tu dari minggu lepas ;( ). Saya dah skip skip gym banyak kali. yes, gym bukan utk kurus tp at least ada la lemak yg burn setiap kali pergi. jadi, lemak tak sempat nk jadi tepu. kalau lemak dah tepu, sendiri mau ingat lah degil dia mcmana kan? huhu ;/

Dan disebabkan saya ingin merangsang aktiviti diet atau mkn secara berhemah kepada encik suami, jadi saya kena temankan dia untuk diet bersama dgn dia. Kononnya kena hadkan nasi dalam pemakanan harian dan tak boleh makan nasi waktu malam. Jadi, bila saya bgtau kena elakkan makan nasi, encik suami mula la buat2 tak puas hati then cakap kalau tak makan nasi, nk mkn ape? Tu la kan, kadang2 mmg saya tak sanggup nk larang apa yg dia nk makan. Tapi apa pun, untuk kebaikan bersama jugak. Syaa tak nak dia sakit. Kalau skali dah kena (apa2 penyakit), mmg tak guna dah nak menyesal bagai nih. Mmg nasi dah jadi bubur dah kan.. So, sebelum jadi bubur ni, baik kita jaga2 coz family history mmg ada macam2 penyakit kan. Makan mmg lah sedap je, sekali dapat sakit ko, nanti menyusahkan anak2 sendiri. Saya mmg tak nak, insyaallah.


Terus terang, gambar tu daripada sini. tak kuasa saya nk melukis bagai nih. lagipun saya bukan pengkaji penyakit yg tegar.

arrrggghhhh!
Too much food, too much animal fat.
Not enough exercise

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top