SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Tuesday, January 18, 2011

Kerja sabtu ahad, bila nk rehat?

Minggu lepas, saya kena kerja sabtu ahad. Huh kadang2 menyampah jugak sbb masa tu lah kita nk rehat2 bersama suami, kan? Kau kena kerja awal2 pagi pulak tu. Pukul 8 nk kena sampai office dah. Nk pegi menjemput guest dr hotel lagi..huhu mood mmg takde langsung ;(

Hari sabtu, lepas subuh saya dah klung klang klung klang kt dapur masakkan mee goreng untuk suami tercinta. Sebab nak tinggal pegi kerja, kan? Lagipun mlm tu saya tak masak apa2 dan mmg terus tido seawal lepas solat isyak tanpa makan apa2 langsung. Last mkn masa tghari...huhu tu pun bukan mkn nasi (hahaha budget nk kurus la tuh ;p). Skali bangun pagi sabtu, baru nk kecoh2 masuk dapur lepas subuh (selama ni mmg tak pernah ok ;p). Lepas dah siap masak, mandi dan terus pegi kerja. Tak sempat nk makan pun. Nasib baik sempat buat air milo sbb saya dah tahap lapar giler. Minum milo separuh mug je pun sbb perut dah mmg masuk angin ;(. Hari first prof tu bg lecture mmg kelam kabut sket dgn nk setup bilik la ape la.. kena plak prof ni baru nk print out notes bagai sblum kelas mula... lepas kelas start saya berdesup balik rumah sbb mmg lapar sgt sgt dah ;(

Hari ahad pun sama, awal2 pg lagi dah berdesup ke opis. Budget nk cari nasi lemak kalau balik pukul 10 tu. skali ko, pukul 12 lebih baru boleh balik...huhuuu ikutkan prof nk suruh saya stay sampai petang. Petang adalah pukul 6 petang..huh !@#$%^&* Nasib pukul 12 lebih dapat meloloskan diri. dan agak haru la sbb dah la ada tamu nk dtg rumah tghari tu. Kak ipar dgn famili nk dtg rumah tghari tu, nasib baik dia mmg plan nk ajak keluar mkn. kalau tak, lagi haru biru jadinya. Sapa nk masak kt rumah tu dgn lauk x prepare semua.. Nasib baik dorang dtg kejap dan terus kitorang keluar makan2 ;)

Keluar dgn kakak ipar sampai petang. Pegi rumah makcik dan borak2 sedara mara ;) Best la jugak sbb dapat spend masa dgn anak buah yg very the talkative tu. Saya suka melayan budak2 yg kepochi ni.. hahaha boleh masuk dgn saya ;) Tapi kalau makcik yg kepochi bukan geng saya ok..haha ;p

tetiba rindu nihon...huuuuu bila agaknya nk kesana lagi ni ;(

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top