SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Monday, January 10, 2011

Kena saman! Polis trafik pulak tuh ;(

Siapa yang tak pernah kena saman? mmg baik @ bernasib baik la kan hahaha. Saya yang baik ni pun pernah kena saman tau ;p. Biasa lah kan, kadang2 bawak kereta lebih had laju lah, memotong masa double line (serik dah sejak kena saman..), parking tepi jalan (sbb dah xde tempat nk parking..tu pun kejap je), dan mcm2 hal lah termasuklah guna handphone masa memandu. Tapi saya kena saman pasal benda kecik2 je kot (ye ke?).

Sebelum ni mmg saya tak ambik port pon saman saman ni. nk saman saman lah.. saya tak kisah (konon bapak saya lagi besar dr polis trafik ;p). Sekali hari tu encik suami tanya pasal saman trafik ni. Saya ckp saya tak pernah kisah pun. mmg saya tahu saya ada saman yang belum bayar lagi dan saya lepas je buat road tax..haha taiko la kenkononnya. Skali encik suami ckp kena bayar skg sbb polis trafik buat diskaun skg ni. Lepas tempoh diskaun ni, dorang akan keluarkan waran ke hape ntah.. So, eksaited lah saya nk bayar sbb dgrnya diskaun 50%. So, saya check saman kt myeg semua...tgok2 ada 2 saman. eh, saman tahun lepas tak masuk ke? Oh my God, bagus la kalau mcm tu ke ada samdol mana tolong setelkan..hahaha mmg tak lar ;p Lepas dah check semua, terus ajak encik suami temankan pegi Jalan Bandar nun.. nasib baik jalan tak jem dan senang sbb tak crowded sgt. Tak banyak pun jumlah samannya kan? RM230 jer. Sebab sblum ni saya dah pernah bayar kot kt OU dolu dolu..huhu ;(
Kt sini lah HQ tempat membayar saman. Boleh jugak bayar kt Pejabat Pos yg terpilih ;)

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top