SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Friday, December 24, 2010

Tonari no totoro

Dah lama saya tak review buku2 yg jadi bahan bacaan. Sekarang ni bila dah kawin, semakin saya rasa tak cukup masa untuk baca baca. Betul, bila kawin ni (padahal blom ada baby pon lagi) saya rasa masa sekejap je. tup tup dah pukul 11 malam. rasa baru lepas makan malam. Ermmm jadinya saya rasa perlukan inisiatif sendiri untuk pastikan saya tak kerugian masa.

Banyak lagi buku2 yang saya beli, belum saya baca. takat belek2 je. Buku Good Mother Bad Mother rupanya sgt2 best. Eh, baru baca beberapa muka surat je.huhu

Ok, skg ni saya nk baca buku anime (komik). Tajuk dia Tonari no totoro. Mmg kebudak budakan sbb baca komik mcm ni. tapi sbb saya nk lancarkan bacaan saya dlm nihongo, saya kena la baca. ulang kali pun takpe supaya lancar dan biasa dgn ayat2 dlm tu. ayat dia mmg simple sgt berbanding buku lain. sbnarnya utk kanak2 jepun. semua dlm hiragana katakana. takde langsung tulisan english kt dlm tu. Jadi, utk mantapkan nihongo, sgt bagus baca buku ni.
Mengisahkan jiran dia yg bernama totoro. Sangat cute la diorang ni. Ada watak kucing (neko) dlm cite nih. nanti habis baca saya bgtau ape jalan cerita dia yeh.

1 comment:

  1. ooo awak blajar bhsa jepun.. sbb keje dgn org jepun ker???
    cite totoro ni cite lama kan?? nk cri anime die ssh btol... klu ade mst dh dubbing english... x best...
    (anime = animasi / manga = komik)

    ReplyDelete

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top