SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Friday, December 24, 2010

Melayu sambut krismas

Saya bukan ape, cuma pelik lah kenapa melayu islam ni sibuk2 nk sambut krismas. dah takde perayaan lain ke dah nk sambut. hari tu maal hijrah korang sambut tak? ni plak sibuk2 carik baju nak sambut krismas. ape kejadahnya entah. Saya tak nampak motif sambutan krismas ni. Kalau kt Tokyo, ya, diorang sambut semua perayaan sebab kebanyakan diorang takde agama pon. lantak lah kan. kalau krismas ni mmg meriah la deco deco kt tepi jalan, kt mall semua. pastu dgn salji turun lagi. Saya suka dekorasi krismas ni. suka ambik gambar. meriah gitu tp takde la sampai nk beli pokok tu pastu hias2 lampu bagai pastu letak kt sudut tepi living room.. huh tebiat ape.

kalau kt mesia ni, buat apa kita org islam ni nk sambut2 benda alah ni? tak baik dari segi agama. Pastu melayu yang tak berapa nk panjang akai ni boleh pulak beli baju ala2 santa claus tu. Eh, tau tak tak baik la berpakaian menyerupai org agama lain. please buka minda. skolah tinggi tinggi tapi gelap hati. Semalam kt twitter, saya tgok ada artis ISLAM, dok tak sabar2 nk sambut krismas katanya. huhuhu mcmne artis sambut krismas? mana lagi kalau bukan kt kelab malam, kan? Dari segi pakaian tak payah la cakap, kan? sendiri tgok kt tv pon dorang berani pakai mcm tu, kt luar lagi la kan.

Nk tgok gambar artis mesia sambut krismas, sila google sbb saya malas nk letak. Zahida Rafik sambut krismas uols..kelas kan dia ;)

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top