SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Wednesday, December 22, 2010

Terasa dirindui...

Semalam masa balik dr kerja, tak perasan saya hanya keluarkan 1 phone je 1 phone lagi dlm handbag. pagi td phone tu berkring kring sorang2 kt dlm almari sbb nk kejutkan tuan dia nih. Pastu check2 ada msg from my sister "Ngah balik tak krismas ni?". Ermmm saya msg "tak sbb x de cuti extra coz krismas dgn tahun baru jatuh hari sabtu". then dpt reply balik "smalam tok ayah tanya bila ngah nk balik". Gulpp terus rasa mcm nak jugak balik. Biasa lah org tua ni kalau dia rah rindu, teringat kt kita, dia akan tanya, kan?

Saya pon berbalas2 msg dgn my sis tanya kan kabar atok saya tu. Mmg mak saya pun ckp dia mmg tak sihat skg ni. Selalu kena urut dan kakak ckp dia dah nyanyuk. Oh my God. Kesian dia. Dia buang air kecik dan besar pun merata2 sbb dah nyanyuk. dia tak ingat dan tak rasa sperti nk membuang. ermmm kesiannya.

Atuk saya dah umur 90lebih dan 5 tahun lepas dia masih sihat. lately ni dia mmg lelah sket. Atuk saya seorang bisnesman. dia ni mmg fikiran dia duk pikir pasal bisnes je. dari zaman muda lagi. but now, dia dah malas nk pikir dah. Dulu2 dia lah yang paling manjakan saya. semua yg saya nk saya akan dapat. siap pimpin tgn saya pegi kedai suruh saya pilih apa yg saya nk..hahaha dia sayang saya ok. Masa saya darjah 2, saya dah pegang duit ribu ribu sehari. dia percaya kan kitorang. biasa kalau jumlah sale hari tu 4 ribu, dia suruh kakak saya pegang 2 ribu, saya pegang 2ribu. pastu dia suruh kitorang sorok2 kt mana2 janji ingat nk ambik balik bila dia mintak. Masa tu takut pencurik aim rumah kitorang. jadi saya dgn kakak sorok duit tempat asing2. kalau kena rompak pun at least pencuri dpt separuh je..haha. Setiap hari kami jadi penjaga duit okey. Pastu dia ajar kitorang congak2 matematik. macam untung kasar, pastu hasil jualan tolak modal. Setiap org (kakak dgn saya) ada buku conteng duit masuk duit keluar. ermmm masa tu adik perempuan saya paling x ambik port. saya dgn kakak je dia harap. Huhu tetiba je rindu zaman2 tu ;(

Dan bila saya baca msg dr kakak saya pg td, saya terasa mcm nk balik jenguk dia. sekejap pun takpelah. Ikutkan plan sebenar mmg nk balik hujung bln 1 ni. nk balik seminggu terus tapi tu lah..duk pikir2 nih nk diskas dgn encik abang dulu.

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top