SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Wednesday, December 15, 2010

Susahnya nk tutup mulut orang. Lebih baik tutup mulut buaya..

Saya memang mengaku yang saya susah nk sabar. Kalau tgok entry ni 'susahnya nk sabar', seolah2 saya mengeluh kenapa susahnya saya nk jadi penyabar.

Bila kita tak kawin, org akan ckp;

"Kenapa kau tak kawin lagi nih? umur dah berapa? apsal memilih sgt ni? ko nk tunggu putera mana masuk meminang? ko ingat bagus ke hidup membujang ni? banyak pahala kalau kawin..bla bla bla"

Bila kita dah kawin, org ckp;

"Bila nk dapat baby? planning ke? kau umur dah berapa, nanti kau dah tua anak kau masih kecik..bla bla bla.."

Kalau lah aku dapat jadikan apa yang aku impikan semuanya jadi realiti, takkan ada org akan tanya itu ini, kan? Sapa tak nak kawin? sape tak nak anak? kalau aku boleh buat anak tu terus jadik, aku akan buat siap boleh lahir terus depan mata supaya org yang bercakap2 tu terbeliak mata. Saya rasa stress dgn soalan2 yang saya tak leh nk jawab tu.

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top