SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Tuesday, December 14, 2010

Blur blur blur ;(

Selama ni, saya dok posing2 ambik gambar perasan sorang2 tu semua tu menggunakan kamera FREE a.k.a kamera opis sajer..percaya tak? ye la, saya sorang je yg kontrol opis, kan? segala mak nenek opis punya bermakna saya punya...hahahaha jgn amalkan, okey!

Takde la mcm tu skali. Tapi bos jepun saya siap pesan suruh saya guna je kamera tu.. Jadinya sementara belum ada kamera, mmg saya secara suka dan rela menggunakan kamera tersebut buat macam reta sendiri selama ni.. kekadang je tersedar yang itu kamera opis.. bukan sendirian berhad punya..hihi tapi sya jaga sebaik mungkin ok. Takpernah lagi rosak, jatuh ataupun calar ;)

Kamera tu nk setting agak susah la, hanya saya sorang je boleh ambik gambar tanpa blurr.. kalau bg org lain ambikkan, mmg blurr yg amat. nk kata kamera cap ayam, xde la ayam sgt. bos saya beli kt jepun tu... mungkin ada seting2 dia yg kena betulkan kot. tapi time saya ambik, cantik je..huhu nmpak nau dia xnk dgn org lain, kan?

Nak cari dalam buku manual, semua dalam bahasa jepung ohhh... saya masih xpaham sepenuhnya tulisan dia...huhu

Jadinya saya sedang berkira2 nk beli kamera digital sony.. mcm best je. Nk beli DSLR tapi masih belum mampu tambah plak nk kena blajar guna DSLR pon satu hal plak. Kalau beli dan tak tahu guna/explore baik takyah, kan? pakai je la kamera kompek biasa je lagi baik.

Antara yg saya survey;

1) Power shoot S90
Yang ni RM 1,748.00


2) Sony T-seriesNi tak sure series mana yg mana elok.
Yang ni DSC-WX5/B RM 1,199.00*


Insyaallah saya akan beli salah satu yang diatas nanti ;-)

**sejak kahwin ni, husband saya kurang suka bergambar lah. Tak tahu kenapa ;( Feel so lonely bila nk ajak bergambar (selalu dia je nk snap gambar saya, pastu bila nk ambik gambar berdua, ada je alasan as malu la ape la) dan sedih bila dia buat muka (macam2 mimik muka) dalam gambar. Serius, kalau kita ambik gambar dgn muka tak ikhlas, boleh nmpak tau. Gambar boleh menceritakan segala2nya. Eh, takdelah segala galanya tapi mmg boleh tau la dari mimik muka tuh samada kita sdg happy, or sedih, or buat2 happy or terpaksa or else lah.

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top