SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Wednesday, November 24, 2010

Susahnya nk SABAR...

Saya bukan seorang yang penyabar. Kerana mmg semulajadi saya CUBA jadi penyabar tapi tidak berjaya.. huhu ditambah saya agak BARAN (cepat naik angin bila ada yang tak kena atau masa saya tgh moody).

Bagi saya, susah nak jadi penyabar nih. Saya nk sgt jadi seorang yang SABAR dalam apa jua keadaan. Tapi...tu la, mcm yang saya ckp, bukan senang nk jadi penyabar. Saya tabik spring la kpd org2 yang SABAR nih.

Kalau org bercakap kasar, saya tak SABAR mau pelengkung dia (walau hakikatnya mmg saya tak pernah pelengkung org)

Kalau org tak menepati masa, saya tak sabar untuk jauhkan diri darinya

Kalau org tegur secara mengejut, saya tak sabar utk TERkejut

Kalau org menyalahguna hak saya (menganggu privacy saya), saya jadi tak sabar untuk naik angin dan membebel secara laju2 sampai dia sakit telinga!

Kalau org berjanji, saya tak sabar nk tgok kesudahannya samada dia buat ke tak. Kalau tak mampu, jangan berjanji dgn saya. Hate this kind of people!

Kalau org tak tunai janji, saya tak sabar untuk mengungkit janji nya itu

Kalau org marah saya, saya tak sabar hendak marah balik (walaupun dlm hati)

Kalau org merajuk, saya tak sabar untuk memujuk

Kalau org tak pujuk saya yg merajuk, saya tak sabar untuk balas balik perbuatan dia yang buatkan saya merajuk (paham ke ayat tonggang terbalik nih..lantak lah)

Kalau org menyusahkan hidup saya, saya tak sabar nk ignorekan dia dari hidup saya.


I am a bad person indeed. Tapi saya mmg tak suka menyusahkan orang dan tak suka memijak kepala org lain untuk kepentingan sendiri.

Prinsip saya: saya tak menyusahkan hidup kamu, kamu JANGAN sesekali menyusahkan hidup saya!

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top