SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Wednesday, November 24, 2010

Penat sepenat penatnya!

Saya PENAT. Penaaaaat sangat!

Banyak benda difikiran ni. Dgn nk pindah, dgn kerja menimbun, dgn schedule nk kena update, dgn nk kena attend meeting kt sana sini, dgn duit, dgn macam2 lagi la.. Jadi, bila penat, saya jadi stress.

Bila saya stress, saya jadi nk pitam/pengsan. Serius, dua hari lepas, saya rasa nk pitam masa drive. saya rasa saya xde tenaga langsung. sakit kepala dari petang sampai mlm. Kebetulan saya kerja kena balik lewat, dalam pukul 8.30 saya sampai kt office, nk drive macama dah cuak, boleh ke aku drive ni? hermmm saya tawakkal je la sambil berdoa supaya semuanya selamat. Dah nk sampai depan rumah, saya call husband mintak dia bukakkan gate sbb saya mmg xlarat langsung. sampai2 je dlm rumah, terus terjelepuk depan tv, rasa nk pitam..terus pejam mata. husband tanya apa pun dah x jawab coz x larat giler. terus husband bg panadol dan mkn panadol dan terus OUT. Tak pernah rasa macam ni sekali. Ya, saya mmg tgh stress dan penat. Nk kata xcukup rest tu xde la kot sbb saya tido mlm cukup. tapi bila penat otak, fikiran semua nih mmg xleh ckp apa la.

Keesokannya, saya terjaga pukul 5pg (lebih kurang) dan rasa kepala macam ada batu. berat semacam je. Jadi mmg tak larat nk g kerja. ingat nk g tghari (half day) tapi berdasarkan fikiran yg masih rasional ni, saya rasa lebih baik rehat kt rumah saje.

Pegi klinik, doktor ckp darah ok normal. Doktor ckp "you penat sgt ni. please la rest kalau tak nk sakit, ok? I bagi you MC hari ni. jgn buat apa2 tau, rest je" Thanks Doc ;)

Saya perlukan terapi sebenarnya. Samada gi facial atau pegi massage badan. Tapi tu la, saya tgh berkira2 dgn masa free dan duit nih. Bila nk gaji? saya perlukan terapi utk mengubati stress saya!

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top