SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Thursday, November 18, 2010

Raya Haji 2010

Alhamdulillah, walaupun raya haji tahun ni saya beraya di KL bukan dikg, saya tetap menyambutnya seperti biasa. Pepagi gi surau solat raya. Dan alhamdulillah kt sini komuniti masyarakat melayu islam mmg meriah. Boleh dikatakan mereka semua mmg akan ke surau solat beramai2. sgt meriah saya dapat rasakannya... bila tgok mak2 bawak anak2 mereka ke surau, pakai baju cantik2, mmg saya rasa seperti hari raya walaupun dalam hati saya, saya tak xde mood nk beraya pon..hihi. Bila tgok anak2 lepas solat bersalaman berpelukan minta maaf dgn mak diorang...aduhhh. uwaaaa terus rindu kat mak saya ;(

Ni Raya Haji pertama kami. Kami langsung tak prepare apa2 utuk raya sbb masing2 sibuk dgn kerja. Tahun ni raya plak tgh2 minggu. sehari je pon cuti. mana nk prepare ape2 kan? masak pon tak...gagagaga ;p. Baju raya saya tak tahu nk pakai baju mana (macam banyak nau bajunya padahal...)Saya pon blasah je baju last year. Ni baju raya haji last year jugak. blasah je la coz saya baru pakai sekali ke dua kali je baju nih. bila lagi nk pakai, kan? blasah.. tgok macam ramai jugak org pakai jubah tapi jubah saya very the big la.. bila masa la nk hantar oter.. sampai kesudah mmg terperap je la kalau tak oter tuh. Saya dgn suami jadi tak mecing pon. dia pakai baju melayu kelabu saya pakai biru.. lantak la ya..hahahha janji hepi ;))

Nasib baik MIL ada kt KL, jadi kami pegi melawat dia dan makan makan rendang segala kt sana. Best, saya makan banyak rendang ayam campur kuah kacang. mmg favourite saya tuh ;))

see, sape tak nmpak muka dgn mata saya yang sembab itu? hehehe nangis dalam hati tapi mata yang bengkak ;p. sebenarnya saya tak dapat tido malam tu.. huhu ;/

Apa pun, terima kasih encik suami kerana bersama2 saya. Kalau tak, saya mungkin akan kesepian, kan? hahaha ;p

**sesapa ada baju sama dgn saya, sila abaikan. tu la nasib kalau beli baju ready made yang jenis macam nih... hahhaha mesti ramai yang sama. tapi nasib mmg mneyebelahi saya sbb saya tak pernah terserempak pun dgn org pakai sama dgn saya..hahaha ;p

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top