SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Monday, November 29, 2010

Mahal nak mampuih!

Saya selalu shopping online. Especially baju2 korea. saya suka baju korea sbb macam sopan dan comel (maksud saya baju tu, bukan diri saya. harap maklum)

Tapi, pagi tadi, saya terclick baju yang ditag dlm FB. mmg comel2 semuanya tapi, harga dia macam double daripada yang biasa. Ya, jelas saya tgok ianya dlm RM. Saya ada beli baju yang sebijik sejibun dgn ganbar yg ada dlm tu, tapi harga dia adalaha separuh sahaja. saya beli baju tersebut dgn harga RM 42 shj(termasuk charge penghantaran). dia boleh jual dgn harga RM 83 (tak termasuk charge penghantaran) ? mahal tak? bagi saya, melampau mahalnya okey!. Pastu saya review plak baju2 korea dari page/FB lain, mmg jauh lebih murah daripada FB dia tu. Kalau nk untung pun agak agak la kan. Melampau sgt la sampai ko nk charge double. Rugilah kalau sesapa yang beli kt dia dan rugi juga sbb tak review online shop lain yg jauh lebih murah.

Untuk yang selalu membeli belah secara maya, anda perlulah rajin untuk compare2 dan at least tahu range harga barang yang anda nk beli. Jangan main beli je. Tapi kalau dah banyak sgt duit, beli je lah. takde pon org nk marah diatas kerugian anda itu ;)

Tadaaa...saya rasa sgt cute2 gitu pakaian korea nih. Baju ni saya beli dgn harga RM 42 (termasuk penghantaran). terima kasih sbb tak perlu bayar RM 91 (termasuk penghantaran) oppppssss ;))

Saya pakai baju tu kt rumah je pun. buat apa nk beli mahal2, kan ;)

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top