SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Thursday, November 25, 2010

Ibu mertua..

Macammana hubungan dengan mertua eh? ada yang ok ada jugak yang ko. Tapi saya, alhamdulillah, ok jer ;-)

Biasanya org tua ni nk kena pandai saikologi dia. kalau tak kena gaya, mmg tak sehaluan je selalu. Kita org muda ni nk kena blajar perlahan2 la cara nk tackle mak mertua.

Kalau dia masak dan suruh kita makan, KENA makan. Kalau tak makan, dia mungkin akan cakap kita tak suka dia masak atau kita tak gemar lauk yang dia masak atau kita eksyen tak nk makan masakan dia atau mcm2 lagi la..

Kadang2 kita tanya dia sihat ke tak pon dia mcm tak nk jawab. mungkin sbb dlm hati dia akan ckp "ko tak nmpak ke aku sihat ni weh"...

Kalau dgn ayah mertua senang sket kot. Biasa la lelaki ni sempoi (biasanya) la.

Pastu kalau kita tolong dia kt dapur, dia nk kita ikut cara dia 150%. seolah olah kita ni dibesarkan oleh dia. Jadi, nk kena blajar skill2 dia la nmpaknya eh.

Biasanya kalau baru dapat menantu, dia akan uji menantu tu didapur.. hahaha kalau saya, saya dah ckp awal2 mmg saya x pandai memasak. takperlu nk uji2 bagai lah. ;p

Kalau dia dtg rumah kita, JGN tanya dia bila nk balik...hahaha sbb itu seolah2 menghalau dia balik secepat mungkin.

Takat tu je kot yang terlintas difikiran saya pagi2 td. kalau ada lagi, saya tokok tambah lagi lah ye. Banyak yang perlu dipelajari untuk menjadi menantu perempuan. jadi menantu lelaki tak macam menantu perempuan. perempuan adalah rumit...

**tapi kalau tak pandai main2 saikologi dgn org tua, baik duduk berjauhan dan jumpa setahun sekali jer..kakakakaka ;p

**semalam mak mertua saya balik kg (rumah dia), dia nk jugak suruh saya makan nasi. sob sob sob..saya dah kenyang giler sbb dah makn burger sblom tu tapi saya turutkan jugak mkn walau sejemput sajo. kata nk ambik hati, kan? bila saya mkn depan dia, saya dapat tgok air muka dia suka sgt. dia suka, saya lagi suka ;))

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top