SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Wednesday, October 20, 2010

Itu satu KEPERLUAN

Tetiba dapat msg dalam hati dan fikiran mengatakan "itu adalah keperluan" maksudnya bukan kehendak..hahaha ;p

Saya perlukan handphone baru! ianya KEPERLUAN saya ya... sila setuju ;p

Sebenarnya itu satu keperluan ya..sbb handphone saya dah nazak tahap boleh baling tepi longkang dah ni.. Tapi jauh disudut hati saya, saya sgt sayangkan handphone lama tuuuuu ;/
banyak info dalam tu, banyak benda nk kena transfer plak kalau pakai handphone baru...mmg la boleh transfer tapi mesti terindu2 hp lama ni kan? what to do? saya masih menyayangi kamu dopod.

saya berkira2 dan baca2 review pasal BB dgn iPhone4 ni... jadi, suami saya terus bawak pegi low yat plaza lepas habis kelas. dah alang2 kt bukit bintang, kan? terus je la redah jem yang sgt hebat itu.. nasib baik setelah beberapa kali pusing, dapat jugak parking walaupun dah level basement4..huhu.

Pusing punya pusing Low Yat Plaza, pegi kedai blackberry, pikir punya pikir terus tak jadi dan tak berkenan sebab tak leh buat keje (saya selalu guna words, excel, organizer dan mcm2 seumpamanya).. so, dah kansel blackberry.. bai bai BB.

Pastu pusing2 lagi pegi kedai iPhone plak.. iPhone 3gs rm2150 utk yang 16GB. Apek tu offer yg secondhand tapi mmg nmpak baru.. dia nk bagi yang 32GB tu HANYA RM 1650 sahaja.. teruja jugak tapi suami cakap kalau ada rosak apa2 susah ooo.. sbb barang secondhand, kan? dah la selama hidup ni x pernah pakai barang2 apple nih.. application baru nk start godek2, kalau ada problem, xde warranty plak tuh.. jadi kesimpulannya bai bai iPhone jugak.... tsk tsk

pusing2 pusing menuruni escalator hingga kebawah.. nmpaknya macma takde harapan nk beli jer.. tapi bila sampai bawah, suami ckp suruh tgok2 PDA lain yang byak function macam pda yg saya pakai sblom ni tu...

jumpa satu kedai, PDA expert.. dia mmg licenced punya kedai jual PDA. terus teruja tgok salah satu model dia.. coz function lebih kurang sama dgn pda lamaku itu.. dah la lagi moden (of coz)... terus godek2 dan tanya lagi dan lagi kt apek tu... ermmm mcm ne ni? nk beli ke tak abangku cyg? duit ada ke? huhu

bersambung.........

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top