SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Wednesday, October 27, 2010

Bengangnya aku...

Huh..mood dah jadi merah..tetiba je.Entah la kenapa saya rasa bengang jer.. Nak jugak luahkan kt sini. Ni pasal kerja.. ya, kerja.

Alkisahnya, saya ada 2 bilik kt bangunan ni. Ada satu department ni nk pinjam bilik satu lagi (yang saya tak guna, tapi ada barang dan dokumen penting2) dalam tu. Kiranya dah sebulan lebih kot diorang guna. Semua kunci saya bagi sbb kira mcm percaya la, kan? Ala ketua jabatan tu yg datang mintak pon. Saya mulanya mmg tak bagi, suruh dia tanya bos saya directly. Tapi 2 3 kali dtg bilik saya nk mintak/merayu jugak sbb ada pegawai baru masuk tp xde tempat..huhu teruk ohhh keje gomen. ambik org baru tp tempat tak sedia. Jadik, sibuk la diorang mintak dgn saya.

Kisah bilik tersebut plak: bilik tu dipenuhi almari dokumen, komputer, dan byak giler dokumen jepun nih. Biasa saya guna kalau ada professor dan visitor datang coz bilik tu besar dr bilik saya skg yg cinonet nih.

Jwpn saya kepada yang dtg mintak a.k.a merayu utk ditempatkan pegawai tersebut SEMENTARA dibilik tu adalah, "Puan boleh guna tapi mmg sementara la, sbb kalau ada visitor jepun, saya mmg guna bilik tu". Jadi, saya bagi je la kunci kt dia. Then saya tanya sampai bila nk guna? "Sampai kita dapat tempat baru"...huhu bagusssss sgt jawapan dia, kan? ingat RETA ko ke? Sempat saya pesan "Segala barang dan dokumen dalam tu harap tak kacau eh sbb SEMENTARA je kan?"...hermmm lantak la ko nk ckp ape...

Okay okay, saya tak kedekut pon tak nak bagi ke hape.. tapi tolong la jangan buat mcm RETA sendirian berhad. Ni dah melampau...

Bilik tu takde telephone. Sebab mmg saya sorang je yg kontrol segala benda, jadi saya kt bilik saya ni la. segala telephone, printer, mesin potostet, dsb nya mmg kt bilik saya la.

Sekarang ni (ya, waktu skg ni hari rabu, 27 Oktober 2010), ada org mentenen tgh pasal telepon kt dlm bilik tu.. TAPI takde sorang staff dari department tu pon yg dtg bgtau saya nk pasal telepon kt bilik tersebut.. Ape, ko ingat bilik tu bapak ko yg punya ke?

Kalau bos saya tanya, agaknya apa saya nk jawab? sape bagi diorang ceroboh bilik tu tanpa inform kt dia dulu? huh! Atas rasa percaya dan KESIAN la saya bagi dia (department) dia TUMPANG.. bukan BAGI terus ya.. sila la respect org hoiii.. dah cukup baik aku bagi ko guna SEMENTARA tau.. kalau tak, mmg xde tempat la ko nk letak pegawai baru tuh.. ape kejadahnya nk pasang2 telepon bagai nih? tk mintak kebenaran pong! huh!

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top