SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Tuesday, July 27, 2010

Gym

Saya suka pegi gym... Kenapa?

Kenapa saya suka pegi gym? Ermmm sbb nk kurus ke? eh bukan saya dah kurus ke? (errrrkkk ni org yg ckp eh, bukan saya perasan kurus, okeh). Tapi tu la pasal sangat pelik bila saya g gym n org ckp; (*org tu merujuk kpd org sekeliling yg nmpak bila saya ke gym or saya tukar pakaian gym)
eh, buat apa kau pegi gym, kau nk tinggal tulang je ke...
errrrrkkkk apa nk jwb? Biasanya saya jwb
pegi gym or buat exercise bukan sbb nk kurus semata2, sbb nk keluarkan peluh, bagi darah berjalan dgn lancar dan utk kesihatan jantung
(yg dok pam darah setiap saat tuh). Mentaliti "pegi gym utk kurus" mana boleh pakai dah zaman skg nih..huhu coz saya pegi gym bkn utk kurus. fulstop.

saya suka g gym sbb boleh release tension keje.. ermm tak caya? cuba la baru tau ;D

pegi gym jugak boleh buat kan kita jadik lebih genius... hahaha melampau la tuh. tapi betul, kita akan berfikir secara betul dan mengeluarkan idea2 yg bernas gitu..sbb otak dapat berfungsi dgn baik. Oksigen dapat masuk ke otak dgn lancar sekali..hihi ;-)

pastu boleh lari/jalan laju2 atas treadmil tu sampai ketiak berpeluh gitu.. bila menitis peluh tak kira kt badan ke kaki ke muka ke...mmg rasa sgt PUAS....

pastu naik benda nih plak.. kayuh laju2 sampai lenguh kaki dan peha..huhu best sgt menitik2 peluh..so PUAS lagi..

pastu buat sit-up... tapi xleh lama2 coz dah mcm nk pancit..hihi (kebiasaan la..)

pastu utk keringkan peluh, buat rowing plak... rowing ni best sbb berangin jek..dgn tak sengaja mcm relax sket...

Suka pegi gym bila ada kawan2 yg bersemangat. tgok member2 yg dah anak 4 5 org pon still badan maintain jek.. peha diorang lagi kecik dr peha saya...uwaaaa nanges okeh..salute abis la kt akak2 ni ;)

yang ni tak pernah try;coz takut besar plak bahu n lengan..nanti ada yang jadi lebih tough dari suami..huhu takmau ahh..kikikiki

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top