SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Saturday, February 13, 2010

Perpustakaan Negara Malaysia

Hari ni pagi2 lagi dah kuar rumah, kononnya nk pegi cari bahan kt perpustakaan negara.. check kt web, bukak pukul 10pg...ermm apsal la lewat sgt eh mcm tk caya jer.. pukul 8.30 dah kuar rumah..pegi basuh keta yang dah sekian lama tak berbasuh tu.. pastu nk g breakfast, tapi mcm xde port... nasib baik pg td dah minum milo kosong. boleh kot tahan sampai tghari...

sampai kt perpustakaan negara pukul 9.45am. cari parking, nasib baik ada. pastu tunggu la sampai bukak sambil membaca article. Punyala lama tak jejak kaki kt cni, last menjejakkan kaki rasanya tahun 1999.. huhu almost 11 years daa.

Tepat jam 10am, terbukak jer pintu tu aku terus masuk g kaunter nk tanya pasal kad ahli.oooo skg ni dia dah x guna dah kad2 tu semua. semua pakai ID card jer... apa dah dia panggil skg yg government implement tu, MyID. Ya MyID mmg memudahkan... takyah lagi nk ingat2 no ahli ape kejadah semua tu... guna je no IC.. so kad ahli pon dah xde la kira mcm IC tu la guna kalau nk pinjam buku ke ape.. senang, kan?

pastu dgn muka gamble, terus masuk, scan bag semua dan terus aku kaku mcm tak tau nk menuju ke arah mana... hahahahaha... nasib baik ada kakak tu mcm dah biasa, so aku follow dia je la. Naik lift sampai level 4 sbb kt level tu ada journal2 utk aku guna.. hehehe wow, besar jugak ek.. level ni mcm xde org lagi maybe sbb awal lagi kot. ermmm aku pon terus ke rak2 buku memerhatikan buku/jounal yg mungkin boleh digunakan utk research aku.. ermmm nmpaknya terlalu byak utk aku cari satu per satu.. aku g cari tempat, duduk dan mmg best la study kt ctu..hehe. Last2 aku x ambik pon buku terus buat proposal sendiri. Lebih kurang sejam dok mencurah idea, tetiba rasa ngantuk yg amat.. huahau... ermmmmmm bangun, pegi toilet then jalan2 cari bahan lagi.. kali ni aku jumpa bahan, best so balik ke meja dan mencurik idea dlm buku plak ;p

dah pukul 12.30 tu mcm dah ramai budak2 study kt atas.. mcm budak skolah jer tgok... so aku siapkan mana yg larat, then aku turun bawah nk balik sbb lapar. Kali ni aku guna tangga je sbb nk menjelajah tempat ni.. dari satu level ke level yg lain, aku sempat tawaf rak2 buku..hhihih

keluar dr ctu dh dekat pukul 2 ptg, laparr sgt. aku terus g kg baru beli nasi kerabu kegemaran =)

Skg ni dah balik umah, perut dah kenyang, kononnya nk transfer idea yg aku baca td kt proposal, alih2 tersangkut plak kt blog nih..huhuh xleh jd ni, nk kena gak buat ari ni... siapkan 1 chapter pon ok la.

Chapter 1: INTRODUCTION
1.1 Introduction
1.2 Problem Statement
1.3 Research Objectives
1.4 Scope of study
1.5 Significance of the study
1.6 Definition of term/concept

Chapter 2: LITERATURE REVIEW & CONCEPTUAL FRAMEWORK
2.1 Introduction
2.2
2.3
2.4 Conceptual framework
2.5 Hypothesis

Chapter 3: RESEARCH METHOD
3.1 Research design
3.2 Unit of analysis
3.3 Sample size
3.4 Sampling technique
3.5 Measurement/ Intsrumentation
3.6 Data collection
3.7 Data analysis

REFERENCES

So far 95% Chapter 1 dah siap... mana lagi cahpter 2 & 3? bila nk buat??

ermmm agak2 berbaloi ke tk balik kg ari ni dan class cancel ari nih? harap2 berbaloi dan aku rasa berbaloi baloi (dgn nada iklan :D)

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top