SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Saturday, February 27, 2010

cerita ku

Hari ni aku bangun pagi2 lagi... seawal 5.45pg (hehe awal sgt la kononnya tuh, sbb tdo lewat mlm td).. bangun mandi, solat then prepare breakfast... scrambled egg dgn roti.. walaupun tak lalu mkn pagi terlalu awal, aku mkn jugak sbb malas nk kuar mkn tghari nti..

Ermmm cite bab selsema, aku masih lagi selsema (berhingus)...hehehe mmg tak sukaaa sgt condition mcm nih... bila la selsema ni nk baik, biasanya kejap jek.. tapi agaknya ubat ni mcm tak serasi sgt kot dgn aku.

pagi ni ontheway drive nk dtg cni (shah alam) ni, aku teringat plak kt org yg tegur aku semalam kt kedai mamak tuh.. aku agak fobia ditegur oleh org yg aku tk kenal nih... dh byak jadi dah..huhu mmg aku akan lari. nape ntah dia nk tegur aku semalam. nk dijadikan cerita, semalam aku bosan dok umah, keluar g mkn McD...bawak laptop kenkononnya nk berinternet la (sbb internet kt umah aku blom topup..hahaha). Pastu sesampainya kt McD, org punya la ramai.. aku usha port dekat dgn plug tapi semua dah penuh... bdk2 dok berFB..ermmm mesti lama. dah alang2 termasuk ke McD, aku pon mkn la Prosperity Burger yg dah lama tk mkn tuh..hihihi.. lepas mkn, tgok bdk2 tuh dok asyik melayan FB lagi..huhu nmpaknya xde harapan la utk aku online... ermmmm tunggu dlm 10 minit, tgok mcm diorang xnk balik2 lagi, aku pon balik la... mencari port lain... nk g mana nih? perut dah kenyang.. so aku decide nk lepak kt kedai mamak dkt umah aku tuh.. kt ctu byak plug..hihi

sedang leka aku searching journal dan articles, sorang brother sebelah meja aku tegur.. mula2 dia tgur aku buat2 tk dgr jer.. malas la nk layan..hihi. pastu dia bukak cap, then dia tanya buat keje ke? ermmm aku agak terkejut bercampur malas nk layan..then dia keluarkan biz kad dia.. uhhh rupanya title 'dato'' dia nih.. so aku pon panggil la dia dato'.. siap bg aku 2 biz kad lagih.. poyos betul la dia nih...ape aku heran nk pangkat ape2 pon.. janji jgn kacau aku..
pastu dia tanya aku.. sbb dia heran tgok aku kusyuk buat keje.'boleh concentrate ke buat keje kt cni?'... ermmm aku ckp kt mana2 pon aku boleh concentrate..hihihi padan muka..amik kau dgn jwpan aku..huhu

'by the way ape nama u?'... uih tanya nama plak.. huhu pastu dia mintak no hp aku.. aku ckp nti aku sms dia no aku..huhu tu je cara aku nk ngelat..
dia pon cite la dia buat master dgn phd kt australia... dia ckp nape aku x further study kt oversea... ermmm aku dgr je la.. malas la nk layan dato nih.. tiba2 hp dia bbunyi.. pastu hp aku plak bbunyi..aku pon jwb call sbb mls nk layan dia dah.. masa aku tgh berckp kt hp tu, dia panggil mamak suruh kirakan aku punya minum + mknn (yg aku tapau utk mkn mlm)... lepas je aku letak hp, dia ckp dia nk kena balik, anak dia call..and dia ckp dia dah bayarkan aku punya meal skali..huhu..so apa aku nk ckp kt dia selain 'terima kasih'... lain kali aku takkan dtg cni lagih..huhuhuhu mcm2 jenis org.. mungkin niat dia baik.. tapi kena hati2 la dunia sekarang ni mcm2 boleh jadi.

Hidup sorang2 mmg mcm2 perkara boleh terjadi... harap2 in a few month to go, everything will be fine soon..

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top