SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Tuesday, January 26, 2010

Kisah Cinta ku

Sebuah kisah cinta yang agak unik, diperkenalkan oleh seseorang yg bagi aku agak misteri. Aku bersyukur sangat dan semoga dipermudahkan jodoh kami, Insyaallah.

Memang tak pernah merancang untuk ada boyfriend pon dalam masa terdekat, tapi semuanya ditakdirkan. Mungkin dia adalah jodohku, insyaallah.

Perkenalan kami agak singkat. Mula dikenalkan dan berhubung hanya melalui internet dan facebook pada 11 May 2009. Aku ni mmg kurang yakin dg perkenalan di internet. So aku mmg acuh tak acuh je, sekadar berkawan tu ok la. Tapi dia sabar dgn karenah aku yg mmg tak nak jumpa dan tak nak bagi no phone. Macam2 alasan aku bagi. Tapi dia tetap sabar. Satu hari, 20 June 2009, aku rasa terbuka hati nk jumpa dg org yg aku dok chat selama ni. So aku nekad jumpa dia dan pegi makan. Pada hari tersebut juga la first time aku bg no phone setelah diminta utk memudahkan 'date' kami. Alhamdulillah semuanya berjalan dgn lancar. Tak terpikir langsung utk berkawan sejauh ini (seperti hari ni). Aku cuma ingatkan nk sekadar berkawan. Tapi Allah telah memudahkan segalanya.

Raya 2009, Family dia datang kerumah untuk berkenalan dgn family masing2. Ermmm tak sangka family aku mcm senang plak nk terima dia dgn family dia masa tu.. Alhamdulillah. Mak aku takyah ckp la, dia mmg suka dah. Mana taknya selama ni kalau org tanya aku bila nk kawin, aku mmg akan ngelat punya la. Aku rasa mak mmg risau takut hati aku tak terbukak utk kawin..hehehe. mmg btol pon, kalau aku tak jumpa sapa2, mmg aku nk membawa diri g study oversea...

Bila everything goes well, family masing2 dah excited dah nk langsungkan perkahwinan kitorang... hahaha mmg klakar sbb kitorang tak plan apa pon...
lagipon aku plan nk sambung master. So aku akan jadi bz. Aku mintak tangguh sbb biar aku ready dulu, nk biasakan life part time student dulu for 1 semester. So alhamdulillah, semua org memahami...

11 May 2009 - First time chat/FB
20 June 2009 - First date @ KFC Wangsa Maju
21 Sept 2009 - Family datang beraya
...
5&6 Dec 2009 - Kursus Kahwin =)
16 Feb 2010 - Bertunang
10 June 2010 - Nikah ;-)
- Kenduri
12 June 2010 - Kenduri lagi
...
14 June 2010 - Duduk/tinggal bersama
- bermula la hidup baru ;)

19-20 June 2010 - Honeymoon kt Bukit Tinggi

27 June 2010 - Majlis makan2 untk kawan rapat dan family kt gombak

to be continue..

Our sweet memories ;-)

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top