SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Sunday, October 25, 2009

'Kawin'

'Kawin'..this is the word that I hate before... it is not in my mind. But now, I have to think about it. It is not the right time to ignore this word anymore. But when i am thinking about it, I feel sick!

'Kawin'.. ramainya org tanya soalan nih.. naik muak dan benci kdg2 nk jawab... nasib baikla org ingatkan aku ni masih muda.. walaupun dah nk mencecah 30-an... but in reality aku rasa mmg blom bersedia utk kawin... aku mmg tak nak kawin kalau blom bersedia...mcm2 benda aku tgok dpn mata mnyebabkan aku lagi rasa tak nak kawin kalau x ready..

Ada beberapa perkara yang aku selalu pikirkan kalau sebut pasal 'kawin' ni...

1. Umur aku dah 28 dan mmg mengaku aku agak matured skg... tpi aku mmg mengharapkan husband aku lebih matured dari aku dari segala segi... dan amat penting dia mestilah supportive..

2. Sebut pasal kawin, aku dah rasa penat sbb aku dapat bayangkan hanya aku sorang2 jer yg akan buat persiapan dr segala segi bg pihak aku... coz aku mmg x harap2 adik beradik aku langsung.. dah la adik beradik 3 kerat jek,,, pastu mcm2 dgn hal masing2... dgn keadaan keje aku yg bz aku rasa agak terbeban la kalo pikir pasal nih...mmg rasa nk nangis... emosional la aku nih.. tp seriously org takkan paham perasaan aku..

3. End of this year aku akan sambung masters, so weekend aku ada kelas dr pagi smpai ptg.. apa agaknya yg terjadi??? Kesian husband aku kalo aku kawin, kan? but he has to adapt it and me too.. aku pon pikir jgak... of coz akan bz and penat dr segala segi la.. but I hope it is worth!

4. Masalah yang agak penting ialah 'memasak' yg sememangnya aku langsung x praktik sekian lama... sejak kecik mmg aku x diajar memasak pon.. dlm family mmg aku adik beradik x memasak.. kitorang byak mkn kt luar, having fun outside and jarang la mak aku masak.. but now, adik ngan kakak aku dah masak kt umah diorang..so mmg biasa la kot, akan jd pandai dgn sendiri kot lepas dah kawin. ermm masalah dgn nama2 ikan dan nama2 sayur pon prob besar bg aku.. aku langsung x ambik kisah sblom ni... so now i need to learn more about it.. pity me!

5. Lagi satu aku nk kena wat medical checkup.. it is very important before kawin.. kenapa la aku xde masa sgt nk g hospital tu.. bkn jauh pon dr opis aku... ermmm ntah la.... aku nk kena gi la next week... xleh tangguh tangguh..

6. Bolehkah dia menerima aku seadanya dan bolehkan aku menerima dia seadanya.....

7. ...............

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top