SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Friday, November 18, 2011

STRESSnya

Orang kata tgh pregnant tak elok tension2, tak elok pikir banyak sgt, tak elok itu, tak elok ini... mcm2 lagi kot yg tak elok utk org pregnant.

Tapi saya mmg tension sgt dgn kerja saya sekarang ni. Bukan takat kerjaan ni, tapi environment kerja pun saya rasa mcm tak boleh blah.

So, sekarang saya tgh pikir2 samada nk bagi notis 2 minggu atau tunggu (SABAR) sampai saya bersalin? Kalau cari kerja sekarang, ada ke company nk ambik org pregnant. Due date saya bulan April. Bape bulan je saya kerja pastu nk ambik maternity leave plak. ada ke company nk ambik? please la kan.. SABAR? duhai hati, saya mmg sedang bersabar ni. sampai satu tahap, saya rasa tak boleh sabar dah. TEKANAN sgt2 rasanya. Bila mcm ni, tetiba saya rasa mcm menyesal je saya resign company lama dulu... huhuhu mana la tahu nk jadi mcm ni.

Atau boleh ke bagi notis 2 bulan masa saya cuti bersalin nanti? erkkkk? Ada undang2 cakap tak boleh ke atau mmg tak boleh ke macamne ek? Boleh ke 2 bulan tu kita kira masa tgh cuti bersalin tu? hehehe ofcoz la bos cakap tak boleh, kan?

Saya ni bab2 kerja mmg saya takkan berhenti selagi tak dapat kerja baru..sebab takde jaminan kot. susah nk dpt kerja skg ni. walaupun berlambak dlm jobstreet, tapi belum tentu dia nk ambik kita ni. So, saya sgt2 risau jugak la kalau2 saya resign masa bersalin tu, lepas tu susah nk dpt kerja baru... ooohhhhh...

Tapi kalau berhenti skg, sebelum bulan 12, saya perlu bagi notis 2 minggu je. lepas bulan 12, dah kena bagi notis 2 bulan plak.. ermmmm macamne ek?

Pening pikir, sampai mlm tadi pun masuk dlm tido. Datang kerja STRESS sgt2 dah ni. Mmg semua org ckp tak elok stress2 masa pregnant tapi? nk buat mcm ne ni weh?

Pregnant pun nk pakai duit banyak, makan, pakai, check-up, bla bla bla..... Belum kira preparation utk bersalin. Untuk mak baby lagi, untuk baby lagi, untuk berpantang lagi..... So, mmg tak boleh resign sekarang kalau tak dapat kerja baru.

Ya Allah, kusutnya fikiran saya ni.......

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top