SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Friday, May 6, 2011

Kalah ke?

Istilah KALAH tu apa maknanya? Yang saya selalu dengar, kalau ada pertandingan, memang ada yang menang dan ada yang kalah. Tapi kalau kawin sama2 (tarikh), pun nak bertanding ke siapa dulu dapat anak?

Terkedu ok, terkedu sgt bila depan depan kena kutuk sebab KALAH. Fine lah anak dia dah beranak. Saya belum, so? Senang2 je cakap saya KALAH? Hello, ni bukan pertandingan ok. Rezeki Tuhan bagi dalam macam2 bentuk. Tak perlu nak rasa down ke ape. But saya sangat sedih bila ada orang yang berfikiran macam ni lagi dalam dunia ni.

Patut lah anak dia nikah pun nak jugak ambik tarikh saya nikah. Walhal saya dah awal2 dah bgtau.. errrmmmm org ni mmg macam2 kan? Dulu beriya nak jadikan saya menantu..huhu nasib baik tak jadi (kes daku lari membawa diri. takkan lah dah ambik kakak, adik pun nak jugak. tak berkembang betul la otak ;p).

Lepas ni siap la kalau dia tambah cucu, siap bersaing saing la nak kira siapa cucu lagi ramai. Mentality oh mentality memang susah nak betulkan. kalau dah tua lagi susah nk betulkan.
Walaupun belum ada rezeki anak sendiri, saya ada ramai anak buah di sekeliling saya ;-)
Ada orang bahagia sebab ada anak ramai. ada orang bahagia walaupun mempunyai sorang je anak. Ada orang bahagia walau tak punya anak. Ada orang tak bahagia walau ada ramai anak. Yang pasti ianya bukan pertandingan siapa KALAH atau MENANG.

Lain kali nk bercakap, guna otak. Kalau tak sakitkan hati orang tak boleh ke?

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top