SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Thursday, April 28, 2011

Dulu dan sekarang, memang berbeza

Saya kan tengah sedaya upaya nk kecikkan bahagian punggung dgn peha ni. Tapi kan, last 2 week saya pakai skirt yang saya beli 6 tahun dulu, muat je cuma fit sket kt bahagian peha. yeah dah muat ok. belasah je pakai masa pegi rumah abang ipar ari tu. sebelum ni saya cuba pakai, tak muat...gggggrrrrr :(. Skirt tu dah lama saya beli tapi tak pernah pakai. simpan dalam lemari sajo. saiz S masa dulu masih longgar (masa tu takde punggung ;p). tapi masa tahun 2007 merupakan pengembangan peha dan punggung, maka saya hampir membuangnya. nasib baik saya tak buang. yes, boleh pakai. cuma perlu workout sikit je lagi. Tapi husband saya ckp dah ok dia suka mcm skg..apekah?? ;p
Tapi mmg tahun 2007, banyak seluar kerja saya buang sebab mmg dah ketat peha dan mmg saya rasa kalau saya simpan, boleh sakit jiwa sbb tak boleh nk terima tumbesaran yang hebat itu. Langkah yang cukup emotional yg saya ambik masa tu adalah membuang seluar yg tak muat. Baju takde masalah bagi saya. Tengok, kan tak balance punya tumbesaran tu. bawah aje besarnya..huhu.
Tapi sekarang saya dah jadi 'matang'. Kononnya baju/seluar lama mmg takkan buang dah. baju/seluar lama semua MESTI saya cuba utk muatkan. Walaupun dulu underweight. Bukan bermakna skg ni pun saya nk jd underweight tapi susuk tubuh tu saya nk kembalikan.. cehhh macam senang je bercakap/menaip. Target tu, target mesti ada. Bahagian atas saya tak risau, cuma punggung dan kebawah sajo yang perlu dirisaukan ;/
Hoyeh hoyeh... jom kita workout lagi gigih.
**Kalau saya tukar kerja, mmg tak merasalah gym free macam sekarang ni... huuuuu terus nk sign up fitness first ;p (macam la ada masa sgt nak g gym kalau dah tukar kerja nanti  :( )

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top