SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Tuesday, March 8, 2011

Masalah ingatan...

Saya ada masalah serius sangat..mengenai ingatan. Daya ingatan la sebenarnya.

Masalah saya, bukan selalu lupa, tapi susah nk ingat nama orang. Kalau nama japanese lagiiiii lah susah nk ingat.. mmg awful lah nak nak keje macam ni kan. Nama org melayu pun kadang2 susah nk ingat. Sebab tu kalau jumpa org saya terus akan tanya nk panggil ape sbb kalau dia sebut nama penuh mmg laaahhhh tak ingat punya. nama manja2 timangan boleh la kot tp kdg2 lupa jugak...huhu

Nama jepun pulak mmg agak susah nk sebut. dan suku kata mmg kadang2 3 ke 4 sukukata.. mmg la kan. Contoh: Ka zu ko, Ta ke u chi, U chi ma ru, Ta ka ha shi, Tsu no da dan macam2 nama pelik yg saya tak inagt..hahha. tiap kali nk jumpa dorang, saya pastikan saya bawak name card diorang. Mana taknya kalau skali datang mau paling kurang 6 orang. Semua nama jepung yang susah2 tu... macamana nak ingat weh. Kalau yang dah biasa tu, saya ingat la (melampau kalau tak ingat kot..) Tapi yang kelakarnya mmg kadang2 tertukar2 nama dgn empunya badan... mmg la memalukan.. baik saya terus terang je kan senang. Bukan "SENANG", tapi bagi nk tutup kelemahan tu, baik ckp awal2 yg saya mmg susah nk ingat nama org nih. Dan org tersebut mmg of coz takkan kecik hati bila saya lupa nama dia. hehehe

Kalau nama melayu, mungkin sebab dibesarkan dalam kelompok melayu, senang sikit saya nak ingat. Sebab nama tak pelik sgt. tapi ada yang nama pelik jugak weh. terus saya akan tanyakan nak panggil apa ;) Tapi nama budak2 kecik skg ni susah sket nk ingat kecuali yang selalu jumpa.

Sedang memikirkan macamana nak kembalikan ingatan terhadap nama2 orang...hehehee gigih nak kena makan kismis pagi2..


No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top