SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Friday, February 18, 2011

Drumstick

Sekarang ni seboleh2nya saya akan cuba jugak pegi gym. Walau apa pun alasan diri sendiri ni bagai dipaksa2 memberontak, saya tetap akan ke gym. Misi saya belum tercapai. Jadinya harus cuba sedaya mungkin. Saya nak hilangkan 4kg keseluruhannya. Maybe boleh hilangkan 2.5kg untuk bahagian tu (peha dgn punggung) dan 1.5kg pd bahagian lain (mungkin perut? lengan? belakang betis?). Bahagian dada tak mungkin sebab dah rasa tulang rusukdan nampak rangka tulang rusuk tu...huuu ngeri pulak. Bahagian yang degil ialah peha dan punggung. Giler banyak lemak kt bahagian ni. Dah tak tau nk buat macamana dah. Jealous sangat bila tengok orang lain slim je peha dia.. Walaupun ada yang berpendapat peha dgn punggung sepatutnya tembam supaya nampak seksi. Tapi bila tak balance, nampak terlalu seksi la pulak ;p (padahal seksa weh)...

'more weight around the hips' - seksa gile nak turunkan kat situ ;(

Gambar tahun 2009 sbg hiasan semata mata. Duduk semata2 ;p

Macam ni nak kecikkan peha ya.....
Semalam, aktiviti gym berjalan lancar. Saya dengan kakak saya pegi gym. Walaupun sejam, cukup bermakna. Peluh mencurah2. Sapa2 yang biasa exercise mesti dapat rasa perasaan ni bila peluh mencurah2, rasa sgt bertenaga dan berbaloi2. Walaupun bukan mengharapkan weight akan turun serta merta tapi..... puas hati dgn peluh menitik2 sambil lap peluh dgn towel. Bangga dgn diri sendiri..haha tak boleh blah ;p  

Ada org cakap: eleh, pegi gym sejam je punnnn, bukan ada hasil pun.

Ermmmmm ko tau tak hasil dia ape?? Hasil dia, kepuasan diri sendiri yang tak dapat orang lain rasa. PUAS sgt ;)

Bila saya duk sibuk2 pegi gym (eh, sibuk ke??). Ada la org prefer pakai korset. Konon untuk melangsingkan badan. Ermmmm saya tak berapa nk prefer lah pakai korset2 ni. Pakai kejap ok lah kot tapi sebenarnya tak elok kot kalau pakai selalu. Kalau YA pun korset nih boleh buatkan diorang kurus dan langsing, saya tetap memilih untuk ke gym. Kurus dan langsing tak semestinya SIHAT. cuba suruh diorang buat exercise, mesti mengah punyalah... eh, saya pun mengah jugak ;p. tapi untuk kesihatan jantung kita mesti exercise. takde jalan singkat dah weh. Keluarkan peluh tu, jgn asyik nk manja2 duduk bawah ekon je. Mentang2 ada duit 2 3 ribu, melabur beli korset itu ini, pastu fitness tak jaga, pemakanan tak jaga dan yang penting mind set ;)

Sama jugak kalau nk berjaya, MESTI berusaha. Kalau nk sihat, MESTI berusaha dan rajin. Kalau nk cantik (cantik tapi tak berapa nk sihat kot), pakai korset.....hahaha pilih lah..pilihan ditangan kita sendiri. takde sape nk marah pun ;p

Gambatte kudasai!

**first time upload video. Tak sure jadi ke tak...huhu

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top