SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Wednesday, January 26, 2011

Kalau dah makcik, mmg dah xleh nk buat ape dah..

Saya pelik dengan sesetengah org yang terlalu mementingkan diri sendiri seolah olah dalam dunia ni, dia sorang je makhluk yang hidup. Tak faham sgt2 kenapa mereka berperangai pelik mcm ni. Walaupun bersongkok kopiah, bertudung labuh, smayang tak tinggal, masjid tak tinggal, tapi masih macam tu. Mungkin hubungan dia dgn Tuhan baik tapi sesama manusia? bukan ke kena jawab jugak nanti? kalau tak payah jawab takpe la kot...

Ok ok terus kepada cerita sebenar. Satu hari (tak ingat hari ape tp hari bekerja), saya singgah solat asar kt masjid area keramat ni lah. Saya dah solat siap2 kt office tapi encik suami je belum solat lagi kebetulan kami plan nk makan kt luar sbb dha lapar sgt dah. so, nak tak nak dia kena solat asar dulu sbb kalau tak confirm lepas magrib baru sampai rumah nun. So, kami pegi je la masjid yg dekat2 area sinun kira mcm ontheway je nk g makan. sekali masuk masjid, mmg kosong je tempat parking sbb lambat lg kot org nk solat magrib. Saya tunggu dalam kereta je. Mmg kami parking bukan dalam petak parking pun sbb consider tak ganggu org pon lagipun mmg banyak lagi tempat parking kosong.

Dalam 15minit mcm tu, datang sebiji kereta ni, dia selamba parking depan2 kereta saya macam seolah2 nk block melintang.. haihh saya tengok je sapa driver dia. skali keluar makcik pakai telekong. Mugkin org tempatan sbb siap pakai telekong dan nk tunggu solat magrib kot. selamber dek je dia keluar kereta buat muka toyer masuk masjid. eh, helo, tak nmpak ke kereta saya ni. saya nk keluar kejap lagi... kenapa dia tak boleh pikir eh? mmg boleh saya keluar tapi mcm tak berapa nk CERDIK lah ko gi parking mcm tu. menyusahkan org. kalau dah xde tempat nk parking sgt, saya tak kisah tapi.... ermmm malas lah nk ngutuk mak aji nih.
sesekali mood melukis datang... hambik ko, macam cakar ayam sajo ;p
Mungkin jugak tu mmg dah tempat parking dia hari hari. saya telek2 mmg xde pon nombor plat ke ape kt tempat parking tu...huuuu. Macam2 jenis manusia ni. Kadang2 kita tgok macam berilmu tinggi tapi tak balance. Manusia mmg tak sempurna >> terimalah kenyataan ;)

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top