SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Saturday, January 30, 2010

Sakit belakang a.k.a back pain

Sakitnya belakang badan nih... kenapa la simptom masa student dulu2 datang balik? sakit blakang tak tertahan skg nih... maybe sebab ni jugak aku jadik penat semenjak dua menjak nih... ermmm kenapa ek? mungkin jugak sbb banyak duduk... tapi dah lama tak sakit mcm ni...

Dulu dulu masa study kt skudai, aku mmg mengalami sakit blakang yg teruk.
sampai kena check darah, wat x-ray, check urine dan sebagainya yg berkaitan...tp resultnya, doctor xdpt detect apa2 pon... pelik bin ajaib btol sbb aku sakit sampai xleh tdo berbulan2..tp xde apa2??? ada sorang ustazah yg slalu dtg hostel dulu tu, dia ckp ada something tumpang badan aku (aku ni kurang percaya la benda2 mcm ni) tapi ustazah ckp kena urut ni nk buang benda tu. Tapi masa dia dtg hostel tu aku ada gak la merayu kt dia mintak dia buangkan sbb aku mmg tak tahan la xleh buat apa, tdo salah tak tdo salah.. dgn nk siapkan projek akhir, thesis, kelas, assignment dan mcm2 urusan final year... huhu dugaan betol masa tu.

Tapi ustazah tu ckp dia takleh buat kt hostel aku tu, kena buat kt opis dia sbb takut benda tu kuar dan kena org lain plak... (ermmm nk caya ke?) tapi sbb masa tu aku mmg xde masa, aku lebih pentingkan lagi thesis, projek dan mcm2 benda nk kena setel..so aku lupakan la hasrat tu walaupun aku terseksa. Beberapa kali jugak la kwn2 aku temankan aku pegi urut kt Tmn U tu sbb aku mmg menangis2 sbb terlalu sakit ;(. Masa urut tu, org tu akan ckp yg aku ni mcm jatuh dgn kuat, urat tersimpul2...huhu tak pernahnya aku jatuh sbb mmg tak main sukan or buat aktiviti lasak langsung. Tak alih2 dia ckp aku jatuh? ermmm misteri sungguh. Bila aku pegi next time nya pon dia ckp aku jatuh lagi... ermm biar la apa dia nk ckp, aku just nk legakan sakit even sekejap, tu la tujuan g urut... daripada aku menangis tk senang duduk..baik aku g urut.

Bila aku cite kt mak aku, dia cukup risau sbb dia takut aku sakitkan hati org lain or org dengki dgn aku... ermmm mintak dijauhkan semua tu....

Dah beberapa tahun sakit blakang ni hilang dr hidup aku (mcmne hilang pon aku kurang pasti), sekarang kenapa muncul kembali? Time aku study ni plak dia nk muncul tiba..huhu sgt2 menguji aku.

Harap2 kali ni tak teruk, insyaallah. Nk kena cari supplement bg energy booster supaya aku kuat nk study, keje dan buat persiapan kawin...jangan la sakit blakang ni mengganggu aku...

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top