SOLAT adalah WAJIB
sudahkah anda menunaikannya?

Wednesday, December 9, 2009

Cabaranku

Aku sendiri pon macam tak sure aku boleh commit tak utk study + keje. Before this aku mmg betul2 yakin (sbb aku mmg slalu confident) dgn diri aku utk keje dan study. Tapi skg bila dah dekat ni aku rasa mcm agak bz plak. Harap2 apa yg aku buat ni betul sbb ni la sebenarnya cita cita aku. Aku mmg nk sambung study sampai jd Dr.

Sebenarnya banyak benda berlaku dalam masa terdekat ni (I mean dalam bln 6 hingga sekarang). Semua berlaku dgn pantas dan aku jadi agak teruja dgn apa yg berlaku menyebabkan aku kena pikir berkali2 ttg plan yang aku dah buat selama ni. Ayat aku mmg agak memeningkan kpala sbb aku mmg pening dgn benda2 ni semua.

Keje aku plak tak menentu..kalo bz sgt mmg utk diri sendiri pon aku xde masa.. inikan pulak nk study... Aku BOLEH! (itu adalah kata2 semangat utk diri aku sendiri)

Kalau aku kawin tahun depan, apa akan jadi agaknya?? bertambah tanggungjawab aku dan aku mesti boleh laksanakan nya.... at least aku kawin masa aku dah abis satu semester..then no prob bagi aku utk teruskan sbb mesti aku dah boleh arrange masa study, keje and personal sbb dah lepas satu semester and yg paling penting bakal hubby aku memahami keadaan aku.

Bila aku sambung study nti, mcm susah je nk cari masa utk balik kg... mesti mak aku sedih coz weekend aku ada kelas dan tak dpt balik kg slalu. So aku plan utk ambik cuti weekdays (masa yg tak bz) utk balik kg, insyaallah. Persediaan kawin pon menjadi semakin mencabar bg aku sbb aku tgh study... Aku akan cuma memuaskan hati semua org yg aku sayangi termasuk lah diri aku sendiri. Sebelom ni aku terlalu abaikan diri aku sendiri sbb tu la aku asyik tangguh jer nk sambung study.. bila masa dah tiba mcm ni, byak plak dugaan dan cabaran. Tapi aku dah nekad!

No comments:

Post a Comment

☆☀♥ feel free to leave your comments ♥☀☆

Related Posts with Thumbnails

Ramai jugak yang baca entry ni.....

 
Go To Top